KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE
LOGOPEDA
Zadbaj o prawidłowy rozwój mowy Twojego dziecka i umów się na bezpłatne konsultacje logopedyczne.
Umów się telefonicznie na dogodny termin:
ul. Tatrzańska 112, lok. 12L
93-208 Łódź
JA – LOGOPEDA – PAULINA REGUŁA
Dla Twojego dziecka:
cierpliwa, uśmiechnięta, motywująca.
Dla Ciebie:
rzeczowa i wspierająca.
Z przyjemnością rozpocznę z Wami podróż w kierunku pięknej mowy i wymowy.
Moja praktyka zawodowa rozpoczęła się w 2012 roku, kiedy to jako nauczyciel podjęłam pracę w przedszkolu. W roku 2014 ukończyłam podyplomowe studia „Logopedia z emisją głosu” na Uniwersytecie Łódzkim. Wtedy też rozpoczęłam kilkuletnią samodzielną praktykę logopedyczną. W 2016 roku ukończyłam studia podyplomowe na kierunku „Neurologopedia”, organizowane przez Uniwersytet SWPS w Warszawie. Od tego czasu prowadzę terapię logopedyczną w „moim” przedszkolu, gdzie na co dzień pracuję jako nauczyciel-wychowawca. Bardzo lubię pracę z dziećmi, odnajduję się wśród tych najmłodszych i nieco starszych, sama od nich cały czas duuużo się uczę. Największe doświadczenie mam w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat.
Logopedia jest bardzo dynamicznie rozwijającą się dziedziną, dlatego w mojej praktyce dążę do tego, by być na bieżąco z aktualną wiedzą. Zajęcia staram się prowadzić w sposób ciekawy, motywując dziecko do pracy, doceniając jego wysiłek, angażując wszystkie jego zasoby. Dbam o to, by rodzic czy opiekun zyskał niezbędną wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej pracy z dzieckiem w domu.
KIEDY WARTO IŚĆ Z DZIECKIEM DO LOGOPEDY?
Skorzystaj z konsultacji logopedycznej, jeśli Twoje dziecko:
- Skończyło 12 miesięcy, a nie wypowiada żadnych, najprostszych słów (typu: mama, tata, baba, bobo itp.);
- Skończyło 24 miesiące, a nie łączy dwóch elementów razem (np.: mama am, bobo je, tata aaa (tata śpi) ) i/lub wypowiada tylko kilka słów;
- Skończyło 3 rok życia, a jego mowa jest bardzo niezrozumiała dla otoczenia (często rozumieją je jedynie osoby z najbliższego otoczenia – rodzice, dziadkowie, rodzeństwo);
- Skończyło 3 rok życia, a zauważasz, że w wymowie zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne, np.: zamiast balon- palon, zamiast góra-kura;
- Podczas mówienia wkłada język między zęby;
- Wydaje Ci się, że cały czas mówi przez nos lub ma problemy ze słuchem;
- Masz wątpliwości co do prawidłowej budowy jego narządów artykulacyjnych;
- Ma trzy lata i nie wymawia głoski l (np. zastępuje ją głoską j – lala – jaja);
- Ma trzy lata i nie wymawia głosek k i g (np. zastępuje je głoskami t (kot – tot, kakao – tatao) i d (guma – duma)
- Skończyło 4 rok życia, a głoski s, z, c, dz wypowiada jako ś, ź, ć, dź (np.: sowa – siowa, pasek – pasiek);
- Ma pięć lat i nie wymawia głosek sz, rz, cz, dż; (zastępuje je głoskami ss, z, c, dz, lub ś, ź, ć, dź);
- Ma sześć lat i nie wymawia głoski r (zastępuje ją głoską l lub j, czy też wymawia głoskę r w sposób zniekształcony);
- Rozpoczął naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej, a ma problemy z nauką czytania i pisania;
- Podczas czytania myli litery podobne (P-B, A-Y), przestawia litery w wyrazie lub wyrazy w zdaniu, pomija elementy zdania.
Jeżeli jest coś jeszcze, co niepokoi Cię w rozwoju mowy Twojego dziecka, zawsze warto skonsultować Twoje obawy z logopedą.
ILE TRWAJĄ ZAJĘCIA?
Zazwyczaj 45 minut, z czego ostatnie kilka minut zajęć przeznaczone jest na omówienie z rodzicem/opiekunem przebiegu terapii, podanie wskazówek do pracy w domu, wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości.
U młodszych dzieci (do 4 lat) czas zajęć skracany jest stosownie do ich możliwości koncentracji, na przykład do 30 minut.
Optymalna częstotliwość zajęć z logopedą to jedno spotkanie w tygodniu.
WARTO WIEDZIEĆ…
Należy zdawać sobie sprawę z tego, że terapia logopedyczna daje efekty tylko wtedy, gdy materiał z zajęć jest utrwalany z rodzicem i dzieckiem w domu. Ćwiczyć należy codziennie! Wyjątkiem jest dzień, kiedy odbywają się zajęcia – wtedy rodzice i dzieci w domku mają wolne od ćwiczeń. Można w razie konieczności zrobić sobie dzień przerwy, ale niech założenie będzie takie, że ćwiczymy te minimum pięć razy w tygodniu. Nie muszą to być długie sesje – często wystarczy piętnaście minut, żeby wykonać podstawowe ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia buzi i języka oraz utrwalić materiał wyrazowy. Zadbajcie o to, żeby podchodzić do zajęć spokojnie, z cierpliwością i pozytywnym nastawieniem… Budujcie w dziecku pozytywne skojarzenia związane z terapią logopedyczną. Urozmaicajcie praktykę (która czasami jest dla dziecka żmudna) różnymi formami gier, zabaw, by dziecko się nie zniechęciło. Wszystko pokażę Wam podczas zajęć, przedstawię potrzebne pomoce i sposoby korzystania z nich, wskażę, gdzie szukać inspiracji. Dobra współpraca między nami (rodzicem i logopedą) jest konieczna do tego, by Twoje dziecko odniosło sukces w terapii.
Do zobaczenia na zajęciach!